• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

پروژه پوشش حفاظتی تونل فاضلاب کمیل-امام خمینی غرب تهران

پروژه پوشش حفاظتی تونل فاضلاب کمیل-امام خمینی غرب تهران
25 فروردین 1400

پس از اتمام ساخت تونل فاضلاب کمیل- امام خمینی که مسیر آن از محدوده میدان حر شروع و پس از عبور از خیابان امام خمینی در امتداد خیابان‌های رودکی، کمیل، هرمزان و سی متری جی ادامه یافته و پس از تلاقی با بزرگراه آیت‌الله سعیدی به انتهای تونل انتقال فاضلاب غرب تهران هدایت و اتصال می‌یابد، (سال1393 الی 1397) تحت مشاوره این شرکت به شکل تخم مرغی معکوس با ارتفاع 35/2 متر و عرض 02/2 متر و طول 5300 متر و 32 آدم رو در عمق متوسط 14 متر، با توجه به اینکه استفاده از پوشش‌های محافظتی برای سطوح بتنی در تماس فاضلاب به منظور افزایش طول عمر آنها الزامی و متداول می‌باشد، طرح پوشش مناسب سطح بتن تونل با پوشش کامپوزیتی GRP با عمر بیش از 50 سال توسط شرکت مهندسی مشاور طوس‌آب به شرکت فاضلاب تهران پیشنهاد و شرکت تولیدی صنعتی فراسان طی مناقصه برگزار شده به عنوان پیمانکار تولید و اجرا کننده با مبلغ قراردادی 220 میلیارد ریال، انتخاب گردید.
اجرای پوشش تونل به مساحت چهل هزار مترمربع (شامل 5300 متر تونل با محیط 7متر و 32 آدم رو) از اواخر شهریور 1399 آغاز و در اردیبهشت 1400 تحویل موقت گردید. جهت اجرای کامپوزیت فایبرگلاس ابتدا آماده‌سازی سطح بتن تونل توسط سنگ‌زنی انجام و پس از حصول زبری مناسب سطح و زدودن گرد و غبار از رزین پلی استر غیر اشباع ترفتالیک و ایزوفتالیک و افزودنی‌های کبالت و کاتالیست با نسبت‌های ارائه شده متناسب با دمای محیط برای ژل تایم 30 الی 45 دقیقه به همراه پارچه نمدهای الیاف شیشه سوزنی از نوع ECR با چگالی 450 گرم بر مترمربع استفاده گردیده است.
اجرای صفحات حفاظتی به صورت لمینیشن (Lamination) با رعایت کامل ضوابط HSE انجام شده است. ضخامت صفحات حفاظتی در 85 درصد ارتفاع از کف تونل 6 میلیمتر و در 15 درصد بالایی ارتفاع تونل 3 میلیمتر می باشد. پس از اجرای لمینیشن، تست‌های Pull Off و ضخامت سنجی و سختی سنجی انجام و عیب‌های موردی تعمیر و بازسازی گردید.
شایان ذکر می‌باشد تاکنون این پروژه در سطح جهان بصورت محدود توسط چند  کشور پیشرفته اجرا گردیده است و اکنون با وسعت بیشتر برای نخستین بار در ایران به سرانجام رسیده است. این دستاورد برگ زرینی دیگر از افتخارات شرکت مهندسی مشاور طوس‌آب به شمار می‌آید.