توجیه مسائل ایمنی با حضور پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب مشهد

توجیه مسائل ایمنی با حضور پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب مشهد
18 خرداد 1399

با توجه به اهمیت موضوع و لزوم آشنایی پرسنل شرکت مهندسی مشاور طوس آب با خطرات ویروس کرونا و ابلاغ دستورالعمل اقدامات احتیاطی برای مقابله با این ویروس برای پیمانکاران و واحدهای عملیاتی امداد و حوادث از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جلسه توجیهی مورخ 18 خرداد ماه با حضور نمایندگان پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب مشهد، مدیر پروژه‌های آب مشهد، نماینده مسئول ایمنی شرکت و سر ناظر و ناظرین پروژه‌ها در محل سالن اجتماعات شرکت درخصوص مسائل و مشکلات ایمنی پروژه ها و بیماری کووید 19 برگزار گردید.
با توجه به الزامات اداره کار، رفاه و امور اجتماعی درخصوص ارسال گزارشات فصلی و ارزیابی ریسک پروژه‌ها توسط مسئول ایمنی کارگاه‌ها جهت اخذ گواهی صلاحیت ایمنی، لزوم ارائه مستندات گزارش فصلی شامل گواهینامه دوره‌های آموزشی کارکنان پیمانکار، لیست تجهیزات حفاظت فردی، گواهی سلامت ماشین آلات و تجهیزات، صورتجلسات کمیته حفاظت فنی و... توسط پیمانکاران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین فیلمی آموزشی درخصوص لزوم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و تغییرات ماهیتی بیماری کووید 19 براساس آخرین تحقیقات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری پخش گردید و مسئولیت پیمانکاران در صورت بروز بیماری در کارگاه‌ها و ابتلای کارگران و پرسنل کارگاهی به بیماری از نظر قانونی و حقوقی به نمایندگان پیمانکاران تفهیم گردید.