• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

بازدید و افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان توسط معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور طوس آب

بازدید و افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان توسط معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور طوس آب
12 اسفند 1397

جناب آقای دکتر جهانگیری معاون محترم رئیس جمهور و جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو در سفر خود به شهر کاشان مورخ 97/10/23 مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان را افتتاح نمودند. در این بازدید مدیران شرکت آب و فاضلاب کشور، نماینده شهر کاشان در مجلس شورای اسلامی، استاندار اصفهان، فرماندار و مسئولین شهر کاشان و آقای دکتر نی‌ریزی مدیر عامل شرکت طوس آب ایشان را همراهی نمودند.
تصفیه خانه فاضلاب کاشان مشتمل بر دو مدول می باشد که مدول دوم آن به ظرفیت 24000 متر مکعب  در روز با فرآیند لجن فعال و قابلیت حذف مواد مغذی  در کنار مدول اول به بهره برداری رسید. شایان ذکر است که این بخش از تصفیه خانه جمعیتی بالغ بر 100000 نفر را تحت پوشش قرار می دهد. استفاده از ظرفیت منابع مالی بانک توسعه اسلامی، استفاده ازسیستم گندزداییUV و حذف نیترات و فسفات از ویژگی های این پروژه است.هدف از اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری کاشان ارتقای سطح بهداشت عمومی، پیشگیری از آلوده شدن منابع زیرزمینی و استفاده از پساب تصفیه شده در حوزه های فضای سبز کشاورزی و صنعت خواهد بود.
معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم ‌بهره‌برداري از پروژه مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرستان کاشان با اشاره به اينکه شهرستان کاشان در منطقه کويري قرار دارد گفتند: موضوع آب مهم‌ترين دغدغه مردم و مسئولان اين منطقه است که بايد دنبال شود. آقای دکتر جهانگيري افزودند: که احداث پروژه تصفيه و بازچرخاني آب از اصلي‌ترين اقداماتي می باشدکه بايد براي بهره‌وري آب در مناطق کويري به انجام برسد. معاون اول رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود گفتند: خوشبختانه بخش خصوصي با علاقه آمادگي سرمايه‌گذاري در اين گونه پروژه‌ها به ويژه در شهرستان‌هاي کويري ايران را دارد، لذا هيچ آبي براي صنعت کشور مطمئن‌تر از آب بازچرخاني پساب شهري نيست و مي‌تواند کمک بسيار خوبي به صنعت باشد.
وزير محترم نيرو در سخناني اظهار داشتند: حدود 862 ميليون يورو از محل منابع بانک توسعه اسلامي براي 9 پروژه بزرگ آب و فاضلاب(دو پروژه آبرساني و هفت پروژه فاضلاب) از جمله تصفيه‌خانه فاضلاب کاشان اختصاص يافته است. آقای دکتر اردکانيان با اشاره به اينکه در دوران دولت تدبير و اميد بيش از 150 هزار ميليارد تومان از منابع مختلف براي صنعت برق کشور سرمايه‌گذاري شده است، گفتند: درحالي که جمعيت کشور نسبت به ابتداي انقلاب حدود 2.25 برابر شده ولي با اين وجود ظرفيت نصب شده نيروگاهي ما 11 برابر افزايش يافته است. 
درحاشیه این مراسم آقای دکتر نی‌ریزی با آقای دکتر عزیز قنواتی مدیر عامل شرکت فولادامیرکبیرکاشان دیدار داشتند. در این دیدار در مورد لزوم و برنامه ریزی بهینه سازی الگوی مصرف آب در صنایع فولاد بحث و گفت وگو شد. 
درپایان این مراسم آقای دکتر نی‌ریزی مدیر عامل شرکت طوس با آقای مهندس جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشورنیز دیدار داشتند. دراین دیدار دکتر ‌نی‌ریزی گزارشی از عملکرد شرکت طوس آب درشهرکاشان را، ارائه نمودند.