• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

بازدید معاون اول محترم رئیس جمهور و وزیر محترم نیرو از طرح انتقال آب خلیج فارس

بازدید معاون اول محترم رئیس جمهور و وزیر محترم نیرو از طرح انتقال آب خلیج فارس
19 آذر 1397

معاون اول محترم رئیس جمهور آقای دکتر جهانگیری به همراه وزیر نیرو و هیأت همراه بعد از ظهر‌دوشنبه 97/09/19 به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتی، اقتصادی و عمرانی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد استان هرمزگان شدند. در این سفر دو روزه وزیران محترم نیرو، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت،معدن و تجارت و همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاون اول رئیس جمهور را همراهی نمودند. در روز دوم این سفر مجموعه نمک زدایی یک میلیون متر مکعبی و همچنین تاسیسات طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور مورد بازدید قرار گرفتند. 
در ابتدا، قبل از حضور معاون اول محترم رییس جمهور، جلسه ای با حضور وزیر محترم نیرو، معاونین محترم وزیر نیرو، مدیران محترم عامل صنایع فولاد گلگهر، شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، توسعه آب آسیا و شرکت مهندسی مشاور طوس آب در محل سالن جلسات سایت نمک زدایی برگزار و در خصوص اهداف و پتانسیل های اقتصادی و صنعتی بسیار بزرگی که با احداث و بهره برداری این طرح عظیم ایجاد می شود مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 
جناب آقای دکتر اردکانیان در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم گسترش و تمرکز بر اجرای صحیح این طرح و سایر پروژه های مشابه، نسبت به استفاده و ایجاد راه‌کارهایی جهت بومی سازی و استفاده حداکثری تامین تجهیزات پروژه های نمک زدایی با حجم بالا در کنار حفظ محیط زیست تاکید نمودند. در این پروژه شرکت مهندسی مشاور طوس آب طراحی و نظارت بر اجرا و بهره برداری خط انتقال خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور را بر عهده دارد. در این طرح تأمین بخشی از نیاز آب فعلی و طرح های توسعه شرکت های سهیم در طرح به میزان 130 میلیون متر مکعب در سال در نظر گرفته شده است.