اجرای پروژه فاضلاب روستایی شمال شرق کشور

اجرای پروژه فاضلاب روستایی شمال شرق کشور
30 آذر 1398

اجرای پروژه فاضلاب روستایی شمال شرق کشور (منطقه 1) آذرماه سال 1393 در سه فاز از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تحت قرارداد بانک توسعه اسلامی IDB به شرکت مهندسی مشاور طوس آب برای دوره 46 ماهه واگذار گردید که شامل:
- انجام مطالعات مرحله اوّل تهیه اسناد مناقصه، برگزاری مناقصه
- نظارت بر طراحی و اجرای قرارداد DBO پیمانکار
- نظارت بر بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب نصب شده در 28 روستا واقع در 6 استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، سمنان و مازندران
‌پس از طی مرحله اوّل قرارداد، پیمانDBO پیمانکار در تابستان 96 به مشارکت زلال ایران- ژرفکارجم ابلاغ و بلافاصله پس از آن عملیات اجرایی دربخش‌های تحویل زمین، نقشه‌برداری، ژئوتکنیک و طراحی شبکه جمع آوری فاضلاب آغاز گردید. در ادامه از بهار 97 فعالیت‌های اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در 10 روستا از روستاهای واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و سمنان نیز آغاز شد.
با توجه به لزوم نظارت بر عملکرد طراحی و اجرایی پیمانکار،‌ تیم اجرایی پروژه فاضلاب روستایی در معاونت مدیریت طرح های شرکت مهندسی مشاور طوس آب مستقر در شهر تهران، به سه زیر منطقه تعریف و برای هر مجموعه سر ناظران و ناظران مربوطه شروع به کارکردند.
برای کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های طراحی و اجرا، به طور متوسط در هرماه 2 جلسه هماهنگی با حضور ارکان پروژه برگزار و روند اجرای پروژه توسط مشاور کنترل می‌گردد. لازم به ذکر است قرارداد مشاور به دلیل تطویل کار اجرایی پیمانکار، از جانب کارفرما تا تاریخ 99/04/25 تمدید گردیده است.